BRATISLAVA, 30. 4. 2019 – (SITA) – Slovenskí reprezentanti vo vodnom slalome budú počas olympijských hier v Tokiu 2020 bývať v hoteli v oblasti Tokio Bay, vzdialenej iba 9 minút jazdy metrom od dejiska súťaží Kasai Canoe Slalom Olympic Parku. Vzhľadom na výrazne prehustenú dopravu v hlavnom meste Japonska sa po ňom budú Slováci presúvať metrom a nie autami, ako to bolo bežné v minulosti na vrcholných športových podujatiach, Je to jeden zo záverov inšpekcie manažmentu sekcie divokých vôd Slovenskej kanoistiky v dejisku budúcoročných olympijských hier.
“Praktické skúsenosti s najväčším mestom na svete nás prinútili zmeniť zaužívané štandardy natoľko, že naši športovci a ich realizačné tímy nebudú v prehustenej doprave využívať na transport prenajaté autá, ale z hotela na kanál a späť sa budú presúvať metrom,“ informovali zástupcovia sekcie divokých vôd Slovenskej kanoistiky Richard Galovič a Lukáš Giertl po návrate z inšpekčnej cesty z Tokia. “Kľúčové bolo vyriešiť transport športového výstroja. Prevážať lode v metre je nemysliteľné. Máme prísľub od Japonskej kanoistickej federácie na pomoc s logistikou lodí. Prevoz lodí po prílete a pred odletom bude aj v ich réžii,” vysvetlil športový riaditeľ L. Giertl.
Už v októbri sa v Tokiu uskutočnia testovacie preteky pred Hrami XXXII. olympiády, Slováci by na nich nemali chýbať. Toto skúšobné podujatie bude zložené z eliminačných pretekov a hlavnej testovacej súťaže. “Štandardnými činnosťami pri obhliadke hotelov je ich trasovanie a dopravná dostupnosť k letiskám, dopravným uzlom, vhodným reštauráciám a predovšetkým k športovisku. Pri dlhodobom pobyte v termíne 12. október až 2. november je pre nás samozrejme kľúčová požiadavka jednoduchá dopravná dostupnosť, čo najlepšie podmienky na regeneráciu, dostupnosť športovísk pre kondičnú prípravu, pestré raňajky a priestor pre sušenie vodáckych vecí,“ pripojil informácie viceprezident R. Galovič.
V termíne predolympijských pretekov sa v metropolitnej oblasti Tokia očakáva nával 200 000 fanúšikov, ktorí sa prídu pozrieť na majstrovstvá sveta v rugby, čo výrazne zvýši priemernú cenu ubytovania. Čo sa týka olympijského kanála, japonský návrat ku konceptu rovnej trate s umelými prekážkami RapidBlocs, rovnako ako na olympijských kanáloch v Londýne a Rio de Janeiro, postaveného iba pár metrov od mora, evokuje úplne nové prostredie. “Kanál ma podobné parametre ako ten brazílsky, aj keď opticky pôsobí podstatne subtílnejšie. Ukazuje sa, že technológia RapidBlocs využívaná pri budovaní moderných olympijských kanálov, by napriek svojej vyššej cene mala byť pre svoju vysokú variabilitu využitá aj pri nevyhnutnej rekonštrukcii nášho areálu v Bratislave-Čunove. To by našim športovcom v maximálnej miere pomohlo už v ich príprave na olympijské hry Tokio 2020,“ dodal Richard Galovič.